درمان آرتریت روماتوئید

درمان آرتریت روماتوئید

در این مطلب میخوانید :

درمان آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که باعث درد و التهاب در مفاصل شما می‌شود. این بیماری مزمن است و هیچ درمانی وجود ندارد. با این حال، در سال‌های اخیر، گزینه‌های درمانی جدید کیفیت زندگی بسیار بهتری را برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید فراهم کرده.

درمان این بیماری جامع است و بر موارد زیر تمرکز دارد:

  • توقف پیشرفت بیماری
  • جلوگیری از آسیب مفاصل
  • کاهش درد روزانه

پزشکان معمولاً ترکیبی از داروها، فیزیوتراپی و تغییرات سبک زندگی را برای کمک به مدیریت RA توصیه می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است به جراحی و سایر درمان‌ها نیاز باشد. این مقاله مروری بر گزینه‌های درمانی رایج برای RA و آنچه از هر کدام باید انتظار داشت، ارائه می‌کند.

داروهای مورد استفاده برای درمان آرتریت روماتوئید مناسب هستند

انواع مختلفی از داروها برای درمان RA وجود دارد. احتمالاً داروهایی برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری و کاهش التهاب و درد مصرف خواهید کرد. داروهای دقیق به شدت وضعیت شما، نحوه واکنش شما به داروها و سلامت کلی شما بستگی دارد.

داروهایی که پیشرفت آرتریت روماتوئید را کند می‌کنند

داروهایی که پیشرفت آرتریت روماتوئید را کند می‌کنند می‌توانند به کاهش علائم شما کمک کنند و در عین حال از آسیب و ناتوانی مفاصل جلوگیری کنند. گزینه‌ها عبارتند از:

داروهای ضد روماتیسمی اصلاح کننده بیماری (DMARDs): DMARD ها به جلوگیری از آسیب مفاصل کمک می‌کنند و به طور معمول بخشی از درمان اولیه RA هستند. ممکن است چند ماه طول بکشد تا اثرات کامل DMARD را احساس کنید، و شما و پزشکتان ممکن است لازم باشد چند گزینه را قبل از اینکه گزینه مناسب خود را پیدا کنید، امتحان کنید.

درمان آرتریت روماتوئید

درمان های بیولوژیک: درمان‌های بیولوژیک به‌صورت تزریقی و معمولاً در ترکیب با DMARD انجام می‌شوند، زمانی که DMARDها به خودی خود مؤثر نبوده‌اند. درمان‌های بیولوژیک شکل جدیدی از درمان هستند که می‌توانند از حمله سیستم ایمنی به مفاصل جلوگیری کنند. درمان‌های بیولوژیکی رایج شامل اتانرسپت ( انبرل ) و اینفلیکسیماب (رمیکید) است.

مهارکننده های ژانوس کیناز (JAK): مهارکننده‌های JAK نوع جدیدی از DMARD هستند که می‌توانند برای افرادی که نمی‌توانند DMARDهای سنتی مصرف کنند یا بهبودهایی از DMARDهای سنتی مشاهده نکرده‌اند، مفید باشد.

داروهایی برای کاهش التهاب و درد آرتریت روماتوئید

بسیاری از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید نیز از داروهایی برای کمک به مدیریت درد استفاده می‌کنند. ممکن است این داروها را به طور موقت، در حین تشدید یا هر روز بسته به وضعیت خود و برنامه درمانی که با پزشک خود در میان می‌گذارید مصرف کنید. گزینه‌های تسکین درد عبارتند از:

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs): NSAID ها التهاب را کاهش می‌دهند و درد را تسکین می‌دهند. پزشک شما ممکن است NSAID های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن سدیم را توصیه کند یا ممکن است NSAID های قوی تر را تجویز کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز